Budapest VI. Kerület Bajza Utcai Általános Iskola

Tanév:

Föld napja

2015. április 25. 20:21

2015.04.24-én megtartottuk iskolánkban a Föld napja c. projektet. Alsós tanulók vettek részt,különböző programokon. Volt természetfilm vetítés, térképszínezés,rejtvények találós kérdésekkel fűszerezve. Plakátot is készítettünk,világtérképet rajzoltunk meg kinyomtatott kontinensek képeivel. A kicsik memóriáztak,színeztek  „vaktérképeken”. Állat-

Medve szabadtéri matematikaverseny

2015. április 22. 14:06

A vasárnapi kissé hűvös, de napos időben 9 diák- és 1 tanárcsapattal ismét "Brummogtunk". Részt vettünk a Gellérthegyen rendezett Medve szabadtéri matematikaversenyen, ahol érdekes feladatok megoldásával az elménket, az állomások közötti gyaloglással pedig a testünket is edzettük. A verseny végére kellemesen

Budapest100

2015. április 18. 17:41

Iskolánk nagy sikerrel vett részt az idei Budapest100 rendezvénysorozatában. A programok még holnap is tartanak városszerte, a Bajza viszont csak ma volt látogatható. Reggel kilenctől óránként indultak a csoportok. A résztvevők megismerkedtek az épület történetével, bejárták az udvartól a padlásig. Nagy sikere

Utcai táncok

2015. április 18. 16:50

Felsős lányaink a mai napon a Soroksári Sportcsarnokban táncoltak, és utcai formációban, junior kategóriában országos bajnokok lettek .A csapat Bajzás tagjai: : K.Viviána 7.a és B. Barbara, M. Nikolett, , F.Bernadett 7.b osztályos tanulók. Nagy szeretettel gratulálunk ehhez a kiemelkedő teljesítményhez!   B.G.

Kerületi foci

2015. április 16. 19:54

Kedden ismét kerületi focit rendeztek a Bajzában. Az első meccsünket az Erkellel játszottuk. Szép játékkal 7-2-re nyertünk! Nagy Soma 5-öt, Németh Dani és Farkas Domonkos egyet-egyet lőttek. A következő meccset a Vörösmartyval játszottuk. 3-1-re nyertünk, Nagy Soma 2-őt, Németh Dani egyet lőtt. A döntő a Derkovits és

Angol műfordító verseny

2015. április 16. 19:47

Április 16-án iskolánk szervezte a kerületi angol műfordító versenyt. A kerület minden tanintézménye elküldte legjobb angolosait a megmérettetésre. A jó helyezés eléréséhez nem csak kiváló nyelvtudásra volt szükség, hanem a magyar nyelv leleményes használatára is. A versenyzőknek egy viccet kellett lefordítaniuk úgy, hogy a magyar olvasó is jót

Budapest100

2015. április 13. 18:07

A Budapest100 program keretében április 18-án szombaton iskolánk is látogatható lesz. A programból: óránként séta az udvartól a padlásig, kiállítás és előadás "100 éves épületek rehabilitációs lehetőségei" címmel. Szeretettel várunk minden érdeklődőt! Részletek ide kattintva.

Katasztrófavédelmi verseny

2015. április 12. 00:04

Pénteken reggel 8-ra beértünk, be-regisztráltunk es virslit mustárral reggeliztünk! Utána különböző bemutatókat néztünk. Felöltöztünk védőruhába, néztünk különböző puskákat és láttunk egy defibrillátort is! Utána ebédeltünk gulyáslevest, ami mellé zacskózott vizet ittunk. Egy óra

Határtalanul - Erdély

2015. április 12. 14:34

Erdélyi kirándulásunk harmadik napján, reggeli és csomagolás után Nagyenyed felé vettük az irányt. Itt felkerestük a felújítás alatt álló Bethlen Gábor Kollégiumot és a középkori várat a református templommal. Innen tovább utaztunk Gyulafehérvárra, ahol akadt bőven látnivaló. Ortodox székesegyház, Károly-kapu, érseki

2015. április 09. 20:16

A rövid alvás után szállásadóink házias reggelivel vártak. Délelőtt, a helyi általános iskolába látogattunk el, ahol szeretettel fogadtak minket és az ajándékba vitt könyveket. A csapat egyik fele napórát készített, a másik fele focizott a torockoi gyerekekkel. Innen a sajtgyárba siettünk, ahol körbevezettek minket. A kóstolót követően Torockoszentgyörgyre mentünk, ott Boncida várának romjait csodálhattuk meg. Újabb

Határtalanul - Erdély

2015. április 09. 12:55

Szerda hajnalban a Bajza hetedikesei egy háromnapos erdélyi kirándulásra indultak. Ez az utazás ismét a Határtalanul pályázat segítségével valósul meg. Utunk a határ átlépése után Nagyváradra vezetett. Innen a Királyhágó érintésével jutottunk el Kolozsvárra, majd Tordán át, a Székelykő lábánál fekvő Torockora. A nap

KIPP-KOPP CSAPAT (1.b) az Állatkertben

2015. április 03. 21:15
A tavaszi szünet előtti utolsó napon "vihar napra" ébredtünk. Ez sem tántorított el minket attól, hogy ellátogassunk az Állatkertbe. Séta közben megnéztük hogyan reggeliznek a vízilovak, milyen ügyesen tornáznak a fókák, mekkorára nőtt a kis zsiráf és a kis elefánt. Végül meglestük, az Állatkert új lakóit: a koalákat is. A séta végén maradt még időnk a játszótéren is játszani.    1.b és Judit nénik

Alvásdiagnosztika

2015. április 01. 13:19
Tisztelt Szülők!
Tanulóink a 6., 7. és a 8. évfolyamon tudományos együttműködésben vehetnek részt a Semmelweis Egyetemmel. Az I. sz. Gyermekklinika Alvásdiagnosztikai Laboratóriumának munkatársai összeállítottak egy kérdőívet a gyermekek alvással kapcsolatos szokásairól. Az ezzel kapcsolatos beleegyező nyilatkozatot és a kérdőíveket a gyerekek egy zárt borítékban hazaviszik. Kérjük, hogy segítsék a kutató munkát, és a

Múzeumlátogatás

2015. április 01. 10:05

Ma a 6.b, 7.a, 7.b és a 8.b, a Nemzeti Múzeumban járt. A legtöbben a Három fordulós történelem verseny feladatlapjainak kérdéseire keresték a választ a kiállított tárgyak között. A hetedik évfolyamból pedig néhány csapat Erdély történetéről gyűjtött adatokat és oldott meg feladatlapot, mivel ők a "Határtalanul" projekt keretében nemsokára indulnak Székelyföldre. OM

ÖKO-nap

2015. március 31. 18:48

Március 28-án szombaton került sor az ökocsoport által szervezett I. ÖKO-nap megrendezésére.  Komoly előkészület és hosszas megbeszélés után véglegesítettük a nap programjait, hogy mindenki megtalálja a neki tetsző érdekes feladatot, előadást, amit meghallgatva, átélve, tudásban, élményben gazdagon térjen haza. A projektnapon